Dane techniczne
Długość kadłuba |
945 cm
|
Szerokość maks.
|
320 cm
|
Zanurzenie min.
|
44 cm
|
Zanurzenie do KLW.
|
179 cm
|
Ożaglowanie łącznie
|
41 m²
|
Liczba koi
|
8+2
|
Maks. liczba załogi
|
10 |
Wysokość w kabinie
|
191 cm
|
Typ miecza
|
obrotowy
|
Typ steru
|
koło sterowe
|
WC |
kabina, wc mors.
|
Rodzaj silnika
|
zaburtowy
|
Moc silnika
|
9.9 KM
|
Wyposażenie
- trzy zamykane kabiny
- szrycbuda
- dziobowy ster strumieniowy
- kabestan elektryczny
- platforma kąpielowa
- grot na pełzaczach
- patent do stawiania masztu: typu bramka
- rolfok na sztywnym sztagu
- lazy Jack
- 2 refbanty
- bimini
- relingi
- drabinka rufowa (kąpielowa)
- ogrzewanie
- lodówka
- radio CD/ MP3/ USB
- instalacja wody pitnej
- woda zaburtowa
- stolik w kokpicie
- WC morskie ręczne, zamykana kabina WC,
- ciepła woda
- prostownik, instalacja 12 i 230V.
- pełne wyposażenie kambuza: kuchenka gazowa, zlewozmywak, butla turystyczna z gazem, zastawa stołowa, sztućce, garnki nierdzewne, patelnia, czajnik, deska do krojenia, durszlak
- środki ratunkowe,
- gaśnica,
- kotwica, cumy, pagaje, bosak, odbijacze,
- zestaw narzędziowy,
- kanistry na wodę, paliwo
- miska, szczotka, wiadro, szufelka, zmiotka
Ubezpieczenie OC, Ubezpieczenie JachtCasco, Ubezpieczenie NW, Ubezpieczenie rzeczy osobistych załogi, w razie awarii serwis na szlaku
Spacer po jachcie
Jacht Antila 30 to najnowszy model spośród Antil produkowanych przez stocznię Antila-Yachts z Radomia. Jej starsze siostry – Antila 24; 24,4; 26cc; 33 – pozwoliły już na poznanie i modelów jachtu i poziomu wykonania wyrobów tej stoczni. Możemy więc spodziewać się oferty z najwyższej półki.
I tak jest rzeczywiście. Antila 30 to jacht bardzo nowoczesny, szybki, komfortowy i piękny. Zaprojektowany został w 2019 r.. i od razu wzbudził ogromne zainteresowanie w środowisku żeglarzy oraz wielki popyt wśród firm czarterowych. Zapisy możliwe były w dwuletniej kolejce! I wreszcie przyszła nasza kolej – w 2021 w firmie Netta możemy z radością zaoferować Państwu ten przebój sezonu 2020-2021, tym bardziej, że na Mazurach nie ma ich jeszcze zbyt dużo.
Rozmiar tej jednostki – „30” jest optymalny – pomiędzy wielką Antilą 33 i sporo mniejszą Antilą 27. Jest duży, wygodny, pomieści nawet 10 osób, a jeszcze na tyle zwinny i łatwy w obsłudze, że nie ma problemów z manewrowaniem nim w ciasnych mazurskich portach. Antilę 30 projektował Michał Orych, który jest autorem wszystkich nowszych Antil powyżej 7,5 m. długości. Konstruktor ten wyróżnia się projektami o dobrze dobranych proporcjach kształtów i wielkości kadłuba w stosunku do nadbudówki, smuklejszym takielunku, nowoczesnej linii kadłuba. Tę ostatnią cechę podkreśla wyraźne , szerokie przetłoczenie poszerzone w części dziobowej, łamane poszycie wzdłuż niemal całej długości oraz wstawka z przyciemnianego poliwęglanu. . Zabieg ten powoduje, że Antila 30 prezentuje się nie tylko elegancko ale też niesamowicie smukło Natomiast wstawka z poliwęglanu kryje pod spodem dwa świetliki na każdej z burt – jeden doświetlający dziobową kajutę, drugi zaś mesę.
Smukłość tego jachtu nie wyklucza jego wygody i komfortu.. Nawet wysoki żeglarz stanie w kabinie – maksymalna wysokość to 191 cm. Załoga lokuje się w zamykanej kabinie dziobowej- 2 os.; dwóch zamykanych kabinach rufowych 2 x 2 os. oraz w mesie – tu są dwie koje po dwóch burtach, obie możliwe do powiększenia dla dwóch osób. Przy szerokości jachtu – 3,2m nawet przy powiększonych kojach nie brak przestrzeni w mesie na swobodne poruszanie się. W środku jest mnóstwo miejsca w bakistach, szafkach, jaskółkach i schowkach, co ułatwia ształowanie wszystkich rzeczy załogi oraz prowiantu. Jest też, oczywiście, kambuz w pełni wyposażony, ze zlewem z kranem, kuchenką dwupalnikową i lodówką oraz łazienka/ kabina WC z wc morskim z odprowadzeniem do zbiornika, tak jak to powinno być na mazurskich jachtach. Zamontowane ogrzewanie dodatkowo podwyższa komfort pływania w chłodniejszej porze. Radio z mp3 oraz telewizor umili czas spędzany na jachcie (choć my namawiamy raczej do korzystania w czasie rejsu z pięknych okoliczności przyrody 😉
Ważną cechą jachtów ze stoczni Antila-Yacht jest ich jakość i staranność wykonania. jak twierdzą fachowcy – na poziomie wyższym niż średnia światowa. Te pełnowymiarowe koje dwuosobowe na dziobie i w obu kajutach rufowych są bardzo szerokie ,wygodne i solidne, a przy dużej szerokości kadłuba, również kanapy w mesie rozkładają się do całkiem sporych rozmiarów – choć te koje nie są aż tak szerokie jak te w kabinach. Całość jest na prawdę bardzo starannie i estetycznie wykonana. To też ważne – aby całość była również miła dla oka. Dla oka jest również ważne, że jacht jest świetnie doświetlony przez luki, okienka, bulaje oraz dużą ilość odpowiednich i dobrze rozmieszczonych świateł. Również łazienka jest jasna , przestronna i praktyczna.
Praktyczne jest też to, że każda z zamykanych kabin ma swój przedsionek: w dziobowej do spania zakrywa się go częścią sklejki i materacem, a w rufowych jest to uzyskany przez dobry projekt kawałek podłogi o prawie pełnej wysokości stania.
To przestronne, wygodne i komfortowo wyposażone wnętrze absolutnie nie umniejsza walorów nautycznych Antili 30. Jest to obecnie jeden z najszybszych i najsprawniejszych jachtów na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich. Zapewnia ogromną radość z żeglowania, bezstresową obsługę a ponad 40 metrów kwadratowych żagla i długa linia wodna zapewniają prędkość tej jednostce.
Pokład jest znakomicie opracowany jeśli chodzi o proporcje szerokości kokpitu, półpokładów i nadbudówki a komunikacja między dziobem a kokpitem jest klarowna i wygodna. Szerokie stoprelingi i efektywna faktura antypoślizgowa położona na żelkocie gwarantują, że noga się nie poślizgnie nawet przy większych przechyłach. Bramka kładzenia masztu jest dopracowana tak, aby zapełniać jak najmniej miejsca na deku poprzez dopasowanie kształtu do profilu pokładu i stoprelingów. Podwójne relingi przechodzące na wysokości kokpitu w dwa pasy do oparcia pleców zamocowano odpowiednio do porządnych słupków, półkoszy i koszy, tworząc system dający poczucie bezpieczeństwa.
Obszerny kokpit na tym jachcie „godzi” część nautyczną i wypoczynkową, które w pewnym stopniu się przenikają. „Część nautyczna” to teren sternika i obejmuje powierzchnię od postumentu koła sterowego w stronę rufy, a „wypoczynkowa” rozpoczyna się od postumentu w stronę dziobu, do zejściówki. Obie strefy przenikają się oczywiście, na przykład . dlatego, że talię grota mocuje się na tym jachcie do mocowania dużego stołu czyli już w „strefie wypoczynku” załogantów, akurat zbędnych w danym momencie przy obsłudze jachtu czy manewrach..
Żeglugę na naszej Antili 30 ułatwiają i uprzyjemniają dodatkowo : zamontowany ster strumieniowy, koło sterowe, bramka do kładzenia masztu, rolfok, lazy jack, system refowania grota, szprycbuda. To wszystko oraz jakość użytych materiałów i osprzętu ma zapewnić naszym klientom najlepsze wakacje jakie tylko można mieć : pełną mobilność i przemieszczanie się według pomysłu i uznania po ogromnym obszarze mazurskich jezior; w razie potrzeby odizolowanie się od gwaru i ścisku wielkich ośrodków turystycznych lub przeciwnie – uczestniczenie w tętniących życiem letnich inprez miejscowości i portów; ograniczenie się do własnego grona lub integrację z innymi załogami; żeglowanie, opalanie się, ogniska, łowienie ryb , szanty lub inny ulubiony rodzaj spędzania czasu. Co komu w duszy gra – a do tego na pięknej, wygodnej, komfortowej i szybkiej łódce! Nawet pogodę mamy prawie dogadaną… 😉